lördag 31 augusti 2013

Molnkuddar

Idag har jag skapat helt i Punkslöjds anda. Av gamla vackra och välvävda lakarn arbetade jag fram en kudde. Idén har varit med mig länge (herregud! Jag har alltid älskat formen av moln (och äpplen) och idag provade jag mig för ovanlighetens skull fram. 
Jag började med att rita molnets konturer med textilpenna för att sen brodera efter linjerna.
Vilket resulterade i min första prototyp som snabbare än blixten hängdes upp i fönstret för att hålla min skyddsängel/superhjälte sällskap. Jag blev dock inte helt nöjd utan fortsatte utan pennan.

Helt plötsligt hade ateljén förvandlats till en molnfabrik!
När det var dags att stoppa molnen hade jag prototypen färsk i minnet (och i fönstret) och kände att jag behövde begränsa stoppningen lite i de fabriksproducerade molnen. Sagt och gjort. Bara te å sy ihop.
Precis som i himlen! Fullt med härliga moln. De kommer att saluföras och säljas på Pilgatans Kulturmarknad den 14:e september i Umeå.
Tills dess får de hänga hos Kreativ Kollektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar