tisdag 3 mars 2015

Marias vantar

Tidigare i vintras höll jag en nålbindningskurs på ABF. Vi var ett gäng som sågs och jag lärde dem nålbinda. En av deltagarna var Maria Granström.  En dag kom hon med en kasse garn och lite påbörjade projekt hon hittat på efter en släkting. Det fanns allt möjligt, bland annat de här tossorna.
Vi fantiserade om vad de kunde vara för något och vad det användes till. Var det sulor kanske?
Maria hann även binda klart ett par vantar under kursen.
Först var hon lite orolig för att garnet tog slut, fast titta vad fint det vart med två olika grå nyanser istället för en.

Tack Maria för att jag får dela med mig av dina fina verk!

Till vardags driver Obbola-Byvikens Handelsträdgård och just nu levererar de tulpaner för fullt vilket till och med jag märker av. Maria går nämligen på yoga i mitt kvarter och ibland kommer hon förbi med en bukett.
Himla lyxigt, både med tulpaner och yoga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar